כשמדברים על ג'קוזי, מדברים כמעט תמיד על כמה הוא מפנק. הפן הבריאותי שלו מודגש פחות וגם כשהוא מוזכר מדובר בדברים כמו התרגעות ושחרור שרירים. אבל בריכת הג'קוזי הביתית שלכם יכולה לתרום לבריאות שלכם בדרך נוספת וחשובה: ניתן לבצע תרגילים שונים בתוך המים שישפרו את הכושר שלכם ויעזרו לכם לתחזק גוף בריא.

נתחיל עם מערכת ספא שבאות עם תוספות שנועדו לשיפור הכושר הגופני.

ישנן מערכת ספא שכוללות מרכיבים ומערכות שנועדו לעשיית כושר. לדוגמה: מערכת ספא עם זרם נגדי כך שניתן לשחות קילומטרים בתוך בריכה קטנה מאוד – פיתרון למי שאין לו הרבה מקום לבריכה גדולה בחצר או בגינה וגם לא רוצה לכתת את רגליו אל הבריכה הציבורית.

.

.

הנה בריכה עם מכשירים של חדר כושר:

.

.

וגם אופני כושר בתוך בריכה – קצת הזוי אבל כנראה אמיתי:

.

.

אבל רוב דגמי הג'קוזי אינם כוללים מרכיבים שכאלה. אילו תרגילים אפשר לבצע במערכת ספא רגילה? כיצד ניתן להתעמל ולא רק להתפנק בתוך ג'קוזי טיפוסי?

נתחיל עם יוגה בג'קוזי. בסרטון הבא מודגמת תנוחת יוגה פשוטה שנקראת תנוחת הסירה ושניתן לבצע בתוך הג'קוזי. מלבד הערך המרגיע שלה, היא גם מחזקת את שרירי הליבה.

.

.

תנוחת יוגה נוספת שניתן לבצע בג'קוזי היא תנוחת השער. התנוחה הזו מסייעת לחיזוק הגב והירכיים, עוזרת לנשימה ואפילו מעסה את האיברים הפנימיים

.

.

תנוחה מעט קשה יותר, תנוחה צידית, או תנוחת קרש צידית:

.

.

בתרשים הבא תוכלו לראות עוד כמה תנוחות יוגה ברמות קושי שונות, שמותאמות לבריכה הביתית שלכם.

.

יוגה במים

.

מלבד יוגה, ניתן גם לבצע פעילות גופנית נוספת בבריכה הקטנה שתורמת לחיזוק שרירים ולשיפור הכושר.

התעמלות במים

Source: purepool.com via Amy on Pinterest

.

חשוב להקפיד, כמו בכל פעילות גופנית, על כללי הזהירות הבסיסיים כמו חימום לפני הפעילות, הקפדה על כללי הפעילות הנכונה והימנעות מאימון יתר. תוכלו למצוא מגוון תרגילים כאן. תרגילים דומים תוכלו למצוא כאן וגם כאן.

***

מוגש בחסות הוט ספרינג: מערכות ספא וג'קוזי מהחברות המובילות בעולם.

מערכות ספא

דילוג לתוכן