מאז שרשת האינטרנט הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו והסמארטפון שלנו מלווה אותנו לכל מקום, אנחנו רואים יותר ויותר חברות ומותגים שמבקשות מאתנו לסרוק קוד קטן וריבועי העונה לשם QR CODE כדי להגיע לאתר האינטרנט שלהם או כדי לקבל קופון הנחה. תמיד רציתם לדעת איך אתם יכולים ליצור QR CODE כזה לעצמכם ולשדרג את הפלייר או את כרטיס הביקור שלכם? המדריך הזה בדיוק בשבילכם.

המגמה מתרחבת – יותר ויותר חברות רוצות לקצר את הדרך בינינו לבין מוצרים ספציפיים, הנחות או אתרי אינטרנט שונים. לאחר שהבינו כי כתובות של אתר אינטרנט או קישורים לדפים מסוימים יכולות להיות ארוכות לפעמים ואנחנו כצרכנים פשוט לא נזכור אותן, נוסף אלמנט חדש ומלהיב בשם QR CODE: כל שעלינו לעשות הוא לשלוף את הטלפון החכם, לסרוק את הקוד והטלפון כבר יעביר אותנו לכתובת הרצויה.

כדי להבין קצת מה עומד מאחורי הקודים האלה ואיך אנחנו יכולים ליצור קוד כזה ולשלב אותו בכרטיס הביקור שלנו פנינו לצוות המומחים של אתר https://www.haveacard.co.il/. הם הסבירו לנו איך עובד התהליך וכמובן גם איך ליצור קודים כאלה בקלות. האמת? הופתענו לגלות כמה זה קל.

מה זה QR CODE  ואיך זה עובד?

QR CODE הוא למעשה סוג של ברקוד, ממש כמו זה שמופיע על מוצרים בסופר. הקוד עצמו הוא למעשה תמונה ריבועית שמורכבת מכמה וכמה ריבועים קטנים. מלבד הצורה המעניינת שנוצרת, במבנה הריבועי שבתוך התמונה עצמה מקודד הקישור אליו תרצו להעביר את מי שיסרוק את הקוד בתוכנה ייעודית.

כיום, קיימות המון אפליקציות ייעודיות לסריקת קודי QR והן זמינות בהמוניהן למשתמשי iPhone ואנדרואיד כמו למשל אפליקציית QR Code Reader הזמינה לשתי הפלטפורמות. בשלב הסריקה, התוכנה פשוט קוראת מתוך הריבועים את קידוד הכתובת שהזנתם בשלב הבנייה ומבצעת העברה של הגולש לכתובת שמקודדת בברקוד.

נשמע אולי מעט מסובך. אבל היום, קיימות המון מערכות שיאפשרו לכם ליצור QR CODE בתוך שניות ולשלב אותו בכל אתר, פלייר, כרטיס ביקור ובעצם – בכל פריט עיצובי שאתם יוצרים ולהקל על הלקוחות שלכם.

איך אני יוצר אחד כזה בעצמי?

אז ככה:

1. גלשו לאתר בכתובת qrstuff.com. בחלון שיופיע לפניכם בחרו בסוג הקישור שאליו תרצו לקשר את הקוד שתרצו.

להכין QR CODE לבד

2. בדוגמה הזו בחרו באפשרות של יצירת QR CODE לאתר בכתובת Mywebsite.com. כדי לעשות זאת פשוט הקלידו את הכתובת הרצויה בשדה הייעודי בסעיף 2.

להכין QR CODE לבד

3. עכשיו, נוכל לעצב את הקוד. כל שעלינו לעשות הוא פשוט לבחור את הצבע שנרצה לשלב בקוד שלנו מתוך פלטת הצבעים שמופיעה לפנינו.

להכין QR CODE לבד

כעת, נוכל לשמור את הקוד שיצרנו על ידי הקלקה על "DOWNLOAD."

להכין QR CODE לבד

אבל ראינו גם קודים כאלה ממש מעוצבים עם לוגואים – איך עושים את זה?

אם יצירת QR CODE עדיין לא השלימה את המשימה עבורכם, נוכל להמשיך ולהתקדם קדימה ולעצב את הקוד שלנו עם כל תמונה שנרצה בהשקעה של כמה שניות נוספות.

כדי לעשות זאת, עלינו פשוט להקליק על "Create a visual QR CODE" כדי לעבור לעריכה מתקדמת.

להכין QR CODE לבד

בחלון החדש שיופיע לפנינו נוכל לבחור באחת מתמונות הגלריה הקיימות במערכת או לחילופין להעלות קובץ שלנו שכולל לוגו או כל גרפיקה פשוטה אחרת שנרצה לשלב בקוד על ידי הקלקה על "Browse your files and folders".

להכין QR CODE לבד

אנחנו בחרנו בגרפיקה קטנה שבנינו בתוכנת Word שכולל גם את כתובת האתר שלנו והעלנו את התמונה לשרת על ידי בחירה באפשרות Browse your files and folders"." כעת, המערכת תבקש מאיתנו לעצב את הקוד כראות עינינו ולבסוף להקליק על "Create QR Code" כדי להשלים את התהליך.

להכין QR CODE לבד

 לאחר כמה שניות – המשימה הושלמה ויש לנו QR CODE משלנו שמוביל לכתובת שרצינו עם הלוגו שלנו.

להכין QR CODE לבד

QR CODE הוא המצאה מלהיבה מאד שמאפשרת לנו להעניק גישה מהירה ללקוחות שלנו בקלות ובמהירות מבלי לדרוש מהם לזכור כתובות או סיסמאות ארוכות. כל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא פשוט ליצור קוד מעניין מספיק שהלקוחות שלנו ירצו לסרוק ולהגיע לאן שהכוונו אותם.

בהצלחה

דילוג לתוכן