Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/prositec/carpe-diem.co.il/wp-content/themes/Divi/includes/builder/functions.php on line 6630
משתנות ללא מים – הכירו וחסכו! ~ הדרכות מצולמות

אחת הדרכים לחסוך בהוצאות המים בכל מה שקשור לשירותים היא הצבת משתנות, מאחר וצריכת המים שלהן הרבה יותר קטנה מאשר ניאגרות בשירותי אסלה רגילים. אלא שהמציאות מראה לנו שלמרות שמדובר באלמנט חסכוני יחסית, ההוצאה פר משתנה כיום עומדת על בערך 2,500 שקלים לשנה, הוצאה גדולה לכל הדעות.

ומה אם נגלה לכם שיש אלטרנטיבה משתלמת במיוחד? הכירו את המשתנות החדשות – משתנות שלא מבצעות שימוש במים.

איך עובדת משתנה ללא מים?

משתנות רגילות שוטפות את עצמן בגמר השימוש, בדרך כלל על ידי עין אלקטרונית שמזהה כי האדם שמולה כבר זז ממקומו. פעולת השטיפה מיועדת לסלק את עודפי השתן שנותרו על גבי המתקן ובכך לשמור על הניקיון ולמנוע התפתחות של ריחות רעים. משתנות ללא מים אינן שוטפות את עצמן כי פשוט אין צורך בכך. הן עובדות ובנויות באופן הבא:

  • גוף המשתנה – עשוי מחומר מיוחד שלו פני שטח חלקים מאוד, כך שהנוזלים (השתן במקרה זה) מחליקים על פניו ישירות לפתח הביוב, אינם נשארים עליו ואינם מכתימים אותו בקלות. בנוסף, מבנה שכזה אינו מאפשר לחיידקים ועובשים להתפתח ובכך נמנעים גם ריחות רעים.
  • לכידת ריחות – על או בתוך פתח הביוב של משתנות אלו מותקן אלמנט חכם שקרוי "מלכודת ריח", כך שהוא כלל אינו מאפשר לריחות שתן וביוב לעלות לכיוון חלל השירותים.
  • ניקוי עצמי – משתנות ללא מים גם מסוגלות לנקות את עצמן על ידי התזה של חומר פעיל בעל תכונות חיטוי חזקות וריח ארומטי מבושם. ניתן לכוון את מספר הפעמים שיותז החומר הפעיל הזה במהלך יממה, ללא צורך במגע יד אדם.

בפועל, מאחר והמשתנות הללו אינן מחוברות לצנרת מים, לא רק שהן חוסכות המון כסף לצרכי תחזוקה ושימוש, אלא גם מקלות בכל מה שקשור לתכנון, הקמה ושיפוץ של חדרי שירותים.

ועכשיו למידת החיסכון

כאמור, משתנה ללא מים אינה צורכת מים ולכן מדובר בחיסכון מאוד משמעותי בהוצאה זו. מעבר לכך, נדרשות הרבה פחות שעות עבודה בשביל ניקיון של חדרי שירותים שבהם מוצבים משתנות שכאלו, אין צרכי תחזוקה של צנרת מים (כי אין כזאת) ומאחר ואין גם פעולת שטיפה, יש הרבה פחות תקלות ביוב.

בפועל, במקום לשלם בערך 2,500 שקלים פר שנה על השימוש ותחזוקת משתנה יחידה, תשלמו בערך רבע מכך, כ-600 שקלים בלבד. מעבר לחיסכון בהוצאה הכספית גם תמנעו בזבוז של מים מתוקים, משאב שחשוב לשמור עליו ומהווה חלק מקונספט ירוק שרבים מתחילים להבין את חשיבותו.

דילוג לתוכן