אם עד היום סברתם כי כאשר מדובר בתקלות שונות במכונת הכביסה שלכם, רק טכנאי מכונות כביסה יכול לבצע את עבודת התיקון. מדריך זה יעזור לכם להבין כיצד אתם יכולים לנסות ולתקן את מכונת הכביסה שלכם לבד.

 הכביסה עדיין מלוכלכת? מתקנים את תא הסבון

פעמים רבות הסיבה לכביסה מלוכלכת יכולה להיות פשוטה, כמו למשל תאי מרכך וסבון סתומים. חשוב לדעת כי ברוב המכונות ניתן לשלוף את התאים הללו ולנקות אותם ועל ידי כך לפתור את הבעיה בצורה מהירה וחסכונית. כאן כל שנדרש הוא:

  1. לשלוף את תא הסבון והמרכך
  2. לנקות את כל שאריות הסבון היבש אשר נתקע בתא
  3. להתיז מים אל התא ולוודא כי הם יוצאים מצידו השני
  4. להתקין חזרה את התא

הנה שני סרטוני הדגמה:

.

.

.

מתקנים את הפילטר של המכונה

אם הכביסה שלכם יוצאת מלוכלכת ואתם מבחינים כי פעולת הסחיטה במכונה אינה מתבצעת או מתבצעת בצורה איטית מאוד, הגיע הזמן לשנס מותניים ולחבוש את כובע טכנאי מכונת הכביסה.

חשוב לדעת כי המסנן של מכונת הכביסה הוא חלק פשוט מאוד אשר מורכב בדרך כלל מרשת. מבחינה טכנית כל המים של מכונת הכניסה עוברים דרך הפילטר וזאת על מנת לסנן את כל הלכלוך אשר יוצא מהבגדים. פעמים רבות הפילטר מלא לכלוך ונסתם ולכן תיקון הפילטר יהיה לרוב ניקויו. כאן כל שתצטרכו הוא:

  1. לסגור את ברז המים של מכונת הכביסה
  2. לנתק את הצינור של מכונת הכביסה
  3. לאתר את הפילטר- פעמים רבות הפילטר מותקן בין הצינור לברז.
  4. להוציא חלק זה ממכונת הכביסה
  5. לנקות את הפילטר באמצעות שואב אבק או מים
  6. לייבש אותו לחלוטין (באם השתמשתם במים)
  7. להתקין אותו חזרה בתוך מכונת הכביסה
  8. להפעיל מכונה ולראות האם הבעיה נפתרה

.

.

לסיכום, ניתן לומר כי ברוב המקרים בהם אנו מגלים כי הכביסה מלוכלכת, שהמים זולגים החוצה מהתא של המרכך או הסבון, שהמים נשארים בתוף לאחר סיום הכביסה או שיש זרימה חלשה מאוד של מים המלווה ברעשים רמים, ניתן לתקן את התקלה בעצמנו. במקרים בהם המכונה אינה נדלקת וזאת למרות שהיא מחוברת לחשמל, המים לא מתחממים, התוף לא מסתובב או שהמכונה רועדת, כדאי בכל זאת לקרוא לטכנאי.

דילוג לתוכן